Monday, November 14, 2011

CORAT-CORET ADEEB DI HTJ.....



ALHAMDULILLAH....ADEEB DAH DISCHARGE WARD SABTU PTG.....

10/11/2011 - Macam biasalah saya pas balik kejer ambiklah adeeb ngan kakak ain kat umah Nek Su....time tu tgk adeeb macam biasalah..aktif tapi nafas adeeb ada bunyi-bunyi skit..... balik umah dah bz ngan kejer macam2, masa tu dah rasa pelik sbb adeeb taknak letak..nak berdukung jer kejer dia.....so saya pun buatlah kejer sambil dukung adeeb....pas maghrib saya tgk kat dada adeeb dah berombak laju...lain macamlah pada pandangan saya.....sbb selalunya kalu adeeb batuk dada dia ok jer.....tapi hari tu naluri mak kan....saya cakap ngan hubby nak bwk adeeb g klinik.....kat klinik Dr Kassim, doc check bagai..kener bagi neb sbb paru2 adeeb berbunyi kuat....pas bagi neb doc suruh rehat kejap.....pas rehat doc check balik still ader bunyi....doc bg surat suruh refer HTJ.....
kul 10 lebih sampai wad kecemasan HTJ, adeeb time nie tidur dah...tapi nafas still bunyi lagi...pas doc check bagai kenerlah masuk ward.....

11/11/2011 - doc pakar check semua sahkan adeeb kener jangkitan virus.......sebabnya cuaca sekeliling sekarang yg tak menentu dan kakak ain pun tgh batuk time tuh....doc ckp paru2 adeeb tak dapat cukup oksigen....masa tu setiap 4 jam saya kener bagi adeeb neb....time nie adeeb macam biasalah aktif....boring gaks sebenarnya duk hospital nie....saya berharap sgt leh balik hari nie...tapi tak dapek do...doc pakar suruh stay lagi 1 mlm .....sbb paru2 adeeb ada bunyi lagi skittttt jer......malam ke2 tido ngan adeeb di atas katil yg comel.....nasib baik maknyer pun comelll....

12/11/2011 - adeeb macam biasa baby paling aktif kat dlm ward tuh...hari ke 2 nie adeeb dah buat perangai...dia bantai taknak duk atas katil....nak berdukung jer...dia dah naik boring,bosan duk kat katil tuh,tak bebas...tak leh merangkan bagai....samalah dgn maknya....kebetulan ada pertandingan mewarna kat perkarangan ward kanak2....bawaklah adeeb g jln2 kat sana.....tghari doc pakar check adeeb lagi sekali dan dah leh balik....alhamdulillah...time tu saya rasa dunia nie ana yg punyer......adeeb pun sukerlah nak balik....mak zila,mak we ngan kakak ain jemput kiteorg balik......

itulah perjalanan kehidupan kami ber2 duk kat ward HTJ tuh......macam g holiday jer gamaknya berceriter....hehehhehe

p/s : gambar takder.....tak sempat nak capai kamera.....huhuhuhu...so ceriter tanpa gambar...BOSAN.....
p/s/s : terima kasih banyak2 kat doc,nurse ward 8A.....
p/s/s/s : adeeb pun dapat ramai kawan, saya pun....
P/S/S/S/S : KALU BOLEH TAKNAK DAH DUK HOSPITAL....BORING.....


3 comments:

maMataufiQ said...

salam,,nk bc entry ni..tp tulisan kecik sgt..huhuhu...maaf out of topic plak,,kikiki...alhamdulillah Adeed dah sihat....

noorlizanasikin said...

area : knaper yer entry saya tulisan kecil???sbb font ker???alhamdulillah adeeb dah sihat

maMataufiQ said...

a'ah tulisan kecik sgt...tp boleh baca dah...hihi..hope adeeb sihat...jgn nakal2 tau...afiQ foolow mama adeeb nnti ...mama adeeb follow taufiq k...tQ