Thursday, September 10, 2015

KUANTAN - 1ST DAY MERDEKA HOLIDAY

Assalam semua....

Kali nie nak meriahkan blog saya dengan aktiviti/holiday family pulak.....
Nie story mory day 1st yer.....
KUANTAN kiter!!!
Saya memang dilahirkan di Kuantan, Pahang....
Saya 1 family dan mak abah dan adik yang bongsu pun turut serta....
2 kereta....


Pagi sebelum gerak ke Kuantan tu.... semua pakat sarapan kat tepi bendang menuju ke Kuala Pilah.... depan sikit lepas Ulu Bendul....
Ramai!!!!
Saya dah order roti canai baru perasan ada serve laksa jugak....
Huhuhu....
Takper...lain kali leh gi lagi...dekat jer dari Senawang....

Ain ngan Adeeb seronok nak bergambar kat sawah padi....
Cantik jer menghijau....
Nyaman jer pemandangan.....


3 of us!!!
Sebelum sambung balik perjalanan menuju ke Kuantan...
Kiteorg siap pakai baju cantik nak gi Majlis Aqiqah anak sedara....
Alang-alang terus bercuti 3 hari 2 malam kat Kuantan nie....



Tada!!!!
Gambar paling ok dari banyak-banyak gambar 1 family...
Masa raya hari tu pun takder gambar keseluruhan....
Nie masa sampai Kuantan....
Tempat majlis diadakan....
Kiteorang sampai dalam kul 12 tgh jugak...



Nie pelamin si pengantin...
Baby boy....
Cantik sangat-sangat...


3 adik-beradik nie....
Sakan bergambar....
Bawak sekali anak susuan saya... Fahyim...
Nasib tak nangis ingat kat ibu yer Fahyim....
Ada Adeeb ngan Ain...adalah kawan main....
Time nie masa tahu nak gi Kuantan ada pantai...
Heboh tak sabar-sabar nak mandi laut....
Aduhai....


Bergambar dengan mak pengantin dan mak serta adik bongsu, Safawa....
Di situ saya nampak berisi...
Yezza....
Misi saya untuk naikkan berat badan berjaya jugak....
Ker sebab faktor pakai tudung 2 muka nie????

Misi saya nak naikkan berat badan???
Saya amalkan ESP dan B COMP....



Dek heboh budak ber3 tu nak mandi laut....
Petangnyer bawaklah juga ke Pantai Teluk Cempedak.....
Masa nie memang dah siap mandikan diaorg sebab keluar pun dah pukul 6 lebih.... nak terus g dinner...senang....
Ramai umat manusia....
Maklumlah cuti Merdeka....
Ramai yang ambil peluang bawak family bercuti-cuti sakan!!!



Hehehehe....
Masa nie memasing bising jer nak mandi pantai....nak mandi pantai....
Last-last janji ngan diaorang esok pagi kiter gi serbu pantai dari pagi sampai petang yer....
Hari nie just main pasir jer....
Bersih dan lembut jer pasir pantai kat sini...
Best jer!!!

Tulah aktiviti 1st day masa kat Kuantan....
Nanti-nanti saya sambung aktiviti esok pulak yer....
Memang berjemur dari pagi sampai ke petang!!!!
Sun burn betul.....

#ShakleeEffect
#MerdekaHoliday2015


No comments: