Friday, July 16, 2010

DETIK-DETIK MENCEMASKAN..........



Salam Jumaat Dear,

teringin laks nak kongsi ceriter detik-detik melahirkan puteri saya yang pertama..dahlah takder pengalaman...hehehe..pikir2 mcm kelaar pun ado....

10/09/2008

pi klinik kerajaan.....doc check time nie air ketuban semua dah penuh, baby pun still aktif ...doc siap bagi surat kalu seminggu takder tanda nak deliver pi terus hoapital..masuk wad apalagi paksa induce...itu doc ckplah...saya masa doc ckp induce jer saya dah takut....la tu jugak saya doa banyak...biarlah baby kuar besok..due date doc bagi...hehehe

balik umah,hubby belikan sarap....rasa mcm nak g toilet..check2 dah ada darah...reliks lagi sbb tak rasa sakit...siap cal BFF Hazrina lagi tanyer mcmana, sbb dia punyer pengalaman pun mcm saya...kuar tanda darah dulu....

time tu kan time puasa..mak saya balik dr skolah saya dah tanyer dia..apa tanda tuh...siap tanyer sakit mcm senggugut tak????hehehe..saya mana pernah kener senggugut...tapi sakit memulas tu dah aderlah setiap 1/2 jam kot..leh tahan lagi..

time hubby nak pi PARAM saya siap order lagi ayam percik ngan kerabu kacang botol....nasib baik jumper....makan banyak gak.....

dah lepas maghrib tu sakit dah kerap.....mak abah dah risau...mak ckp gilah hospital....dalam kul 11 mlm tuh serah dirilah kat HTJ..

Kat hospital 10/09/2008

kul 11 lebih tuh samapi hospital terus g wad ibu bersalin....doc check bagai...baru bukak 3cm....terus tahan wad...

nielah 1st time saya duk hospital..tak best langsung..ngan hubby takder....saya time tuh memang sakit sgt2 dah..tapi leh tahan lagilah...saya tak tidopun..takleh tido..asyik duk depan kaunter nurse jer....

11/09/2008

waktu melawat kul 7 pagi...time tuh saya dah berpeluh-peluh dah tahan sakit..tunggu manalah mak ngan hubby nie tak dtg lagi.....tiba-tiba saya rasa mcm nak berak dah sgt2....terus saya g bilik doc nak suruh dia check braper dah bukak...masa tuh mmg tak leh diri dah...tak tahu nak ckp mcmna dah....hp still kat tgn saya.....

doc check dah bukak 7cm..terus doc jerit kat nurse suruh tolak saya pi labour room....masa tuh alhamdulillah sempat call hubby tak angkat...ruper2nyer dia smpt basuh keter lagi nak hilangkan risau...call mak dapat...terus sy ckp saya dah kener tolak pi labour room.....

sampai labour room saya dah tak heran dah apa doc nak buat....yg saya ingat saya memang rasa nak teran dah sgt2....nurse cucuk jarum air kat tangan pun tak rasa apa2.....sampai jer bidan terus dia angkat kaki saya tgk kepala baby dah nampak rambut.....masa tuh saya rasa 2-3 kali gak teran..nasib baik nurse2 kat situ bagi semangat.....

akhirnyer tepat 7.53 pagi AIN INSYIRAH MOHD SHUKRI pun dilahirkan dgn berat 2.4kg....
masa tuh tak tahu nak ckp mcmana.....

alhamdulillah

p/s : sepatutnyer hubby tgk saya deliver baby, tp doc tak bagi masak sbb time dia sampai tuh baby dah nampak kepala....huhuhu...sedih gaks...tapi takper...hopefully tuk 2nd baby nie hubby leh tgk....amin...

No comments: